Eens iets anders voor kraamvisite dan de bekende beschuit met muisjes

Het blijft lekker, een beschuit met muisjes die je krijgt als je ergens op kraamvisite gaat. Toch wilde ik toen mijn jongste geboren werd graag iets anders. Vooral ook omdat de oudste mocht trakteren op het kinderdagverblijf en ik haar geen beschuitjes mee wilde geven. Ik heb toen lange vingers gepakt, deze een stukje in witte smeltchocolade gedoopt en daarna door de muisjes. Even laten drogen en klaar is je traktatie. Makkelijk en snel te maken. Je kunt ze al een paar dagen van te voren kunnen maken, mits goed verpakt, blijft dit wel krokant. Aangezien ik me niet een dag na de bevalling in de keuken zag staan om traktaties te knutselen, had ik ze (achteraf gezien) vijf dagen van te voren gemaakt.


Voor jullie ben ik eens op zoek gegaan naar leuke ideeën om de beschuitjes mee te vervangen. Leuke en toch makkelijke ideeën, en je zet je kraamvisite net weer eens iets anders voor.



Natuurlijk blijven de cupcakes en cakepops ook nog steeds populair. Nog leuke als je bijvoorbeeld een beetje blauwe kleurstof door het beslag roert. Zo heb je blauwe cakepops. Voor een meisje kun je dit natuurlijk vervangen door roze. Het voordeel van cake-pops en cupcakes is dat je ze al geruime tijd vantevoren kunt maken. Als je ze gemaakt hebt en ze zijn afgekoeld kun je ze prima in de diepvries bewaren, mits je ze goed verpakt natuurlijk. Als je kraamvisite dan komt, hoef je ze alleen maar uit de vriezer te halen en te laten ontdooien. Ideaal toch? Ook erg leuk zijn de mini-muisjes. Deze zijn een stukje kleiner dan de standaard muisjes, en ook weer net even wat anders. Hier zijn te gebruikt met kleine soepstengels. Maar ook bijvoorbeeld op soesjes te gebruiken.
De mini muisjes zijn hier te bestellen.


   Of kijk eens naar deze leuke dingen, geen muisjes waar wel ontzettend leuk voor bij een babyshower. Beetje amerikaans misschien, maar ik houd er wel van. Bijvoorbeeld aardbeien met blauw en wit, of snoep in deze kleuren. Zo kun je een hele leuke sweet table maken met van allerhande blauw/witte producten. Natuurlijk ook voor meisjes, dan alleen alles vervangen door roze/wit.
Hieronder nog een paar leuke dingen, zoals deze zoentjes. Bovenkant eraf halen met een mesje en dan in de muisjes. Hoe makkelijk kan het zijn?





Al deze ideeën zijn terug te vinden op ons pinterest bord. Ook voor meer leuke ideeën wat betreft babyshowers, feestjes en traktaties.

Bronnen:
- Typisch Mies
pinterest
- creaties-miranda.blogspot.nl
- indulgy.com
- Dr. Oetker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten